Navigatie
Aangesloten bij:














zaterdag 9 augustus, laatste wedstrjiddag
17.11 uur
Gelukkig loste de bewolking wat op waardoor de opdracht door velen goed te doen was. In het begin was het lastig, er kwamen toen ook wat kisten terug en er gingen wat aanhangers weg.
Behalve Francois is iedereen binnen, we weten geen tijden maar XT zat in het voorste groepje die thuiskwam en ik had niet het idee dat hij vroeg was vertrokken. 1R is als eerste weggegaan met de gedachte de dood of de gladiolen, helaas zijn het niet de gladiolen geworden.
Het wachten is nu op Francois.

15.00 uur
Het front gaat razendsnel, het is er nu al. Ben bang dat als de vliegers bij het laatste oostelijk keerpunt arriveren dit al helemaal onder de frontale bewolking hangt. We zijn benieuwd!

14.45 uur
Iedereen is nu op pad, Jeroen als laatste om 14.44 uur. Steven is al zijn water al kwijt. Het lijkt een moeilijke dag te worden waarbij de vraag is wat voor invloed de hoge bewolking heeft op het laatste been als de vliegers terug moeten komen. Hopelijk gaat dat lukken!
Steven adviseert zo zuinig mogelijk te vliegen, het is erg lastig.

Vanochtend even wat Ostrow taferelen bij de TC meeting.
De prijs uitreiking heeft men bedacht om 11.00 uur te doen in Leszno zelf. Voordat je dan weg bent naar huis is het dan 12.00 uur.... In het tijdschema van de wedstrijd heeft altijd 10.00 uur gestaan.... Dus mensen hebben tickets geboekt, ferry's, er zijn mensen die maandagmorgen moeten werken., dat gaat hem dus niet worden.
Maar tja, ze hebben het speciaal op 11.00 uur gezet omdat men het publiek wil interesseren voor het vliegen. En er zijn natuurlijk officials gevraagd ...
Een mooi streven maar niet op de dag dat iedereen naar huis moet.
Oostenrijkse TC zei : dan zal het marktplein leeg zijn..., andere Tc's knikten instemmend, ijzige stilte....., en toen ging men over op de orde van de dag.
De meeste teams hebben hun piloten nu de vrije keus gelaten wat te doen wat te doen, ook de Nederlandse piloten mogen kiezen wat te doen. Ik als TC zal dan het Nederlandse team representeren.

14.08 uur
Ronald: ik kom lastig omhoog, als je hoog zit: gaan!
Steven is al gestart, Francois kwam niet goed weg en keerde om..
even duimen voor de 18 meter!
Ondertussen lijkt de frontale bewolking al eerder boven Leszno aan te komen, om half vier

13.45 uur
De kisten die ni nog moeten starten komen kastig omhoog,oeps, dat zijn onze jongens nog van de 18 meter :-(
open en 15 meter krijgen het advies hoog te blijven!

13:30 uur
Race-opdrachten -> GliderTracking


Daar zijn we weer!
De kisten worden weggesleept, blauw met af en toe een cumul. Vanuit het westen nadert frontale bewolking, die we om half vier boven Leszno verwachten.
Hopleijk kan de 18 meter goed wegkomen vandaag, ze staan in de laatste rij. Vandaag is het geen goede dag om als laatste te starten, het eerste stukje is even lastig voordat je hoog genoeg zit, in het begin zitten sommige kisten laag Er zitten al wel kisten heel hoog, maar het duurt zo te zien dus even voordat je er bent.

De dag van gisteren
Mooi resultaat van Francois, met behulp van Steven aldus Francois. Mooi teamwerk dus. Lastig weer, cumuls die het wel of niet deden, hoeveel kon er van koers worden afgeweken? 18 meter is zoekende naar de juiste taktiek en hebben de vluchten van hen met die van de Jonkers bekeken. Tja....., lastig te zeggen, waarom besluit je het ene moment op koers te blijven en het andere moment om wel af te buigen?
Ronald kon geen fatsoenlijke bel vinden, aldus hemzelf en hij was uiteindelijk net iets te laat gestart waardoor hij op het einde van de opdracht met afzwakkende thermiek te maken kreeg.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.
Reactie plaatsen
Logt u a.u.b. in om een reactie te plaatsen.
Waardering
Waardering is alleen beschikbaar voor leden.

Logt u a.u.b. in om te stemmen.

Er zijn nog geen waarderingen gegeven.
Volg WK Zweefvliegen
Montlu├žon


Verwerkingstijd: 0.01 seconden