Navigatie
Aangesloten bij:














28-8 dag 2
19:00 uur
Actuele uitslagen staan op Soaringspot: http://soaringspot.com/leszno2014/results/

17.44 uur
Ronald heeft 500 m over... maar heeft ondertussen een heeeeel slecht pad gehad. Steven gaat naar een grijs wolkje in de hoop nog wat te vinden. 200 meter extra is niet genoeg met de regen onderweg..

17.36 uur
Ronald gaat voorzichtig glijden, Steven kan het nog niet halen.
draait even op alles. Francois is binnen, 16 km van de rand van de cirkel draait ronald op 1,5 Steven gaat er naar toe.

17.29 uur
30 km oost van het veld hangt een bui, daar moeten ze langs . Moeilijk hoor. Francois zakt onder zijn pad uit, laag in de regen. Steven zoekt een belletje, vliegt zelfs een stukje terug..
Van Ronald geen bericht.
"hee Steven" zegt Ronald..... misschien met vereende krachten komen ze terug.

17.13 uur

pffff.... Ronald stijgt weer, Steven draait nog een beetje bij in anderhalf.

17.08 uur
18 m klasse is in elk geval mooi op tijd, ook gezien het weer, sommige cumuls beginnen zachtjes uit te regenen.

17.04 uur

Jelmer en Jeroen zijn binnen, en we zien Ronald op 500 meter zitten onderweg.... 80 km uit, oei,oei.
Steven en Francois vliegen nog.

16.41 uur
Jeroen en Jelmer proberen final glide hoogte te bereiken, Jelmer pakt nog wat reserve hoogte.
Was even lastig zo te horen..


We hebben groupies! Elize en Olivier Scheijgrond uit Eindhoven
die hier bij Opa en Oma op bezoek zijn.

16.18 uur
Volgens glidertracking zit Ronald nu oost van Wroclaw, precies in de buien, we kunnen hem niet ontvangen, hij zit op 1200 meter
Verwachte aankomsttijden
15 meter klasse:17.31
18m klasse: 16.47
open klasse: 17.18

15.46 uur
Steven en Francois zijn niet ontevreden over de tweede sector waar ook buien stonden, "dat hebben we redelijk overleeft. toch"?
Ronald zit nu precies in de regen oost van Wroclaw, zal even lastig zijn, maar tja, je weet het niet he?
Bij buien zit ook altijjd veel stijgen.....
Jelmer: "die bui kunnen we wel baas Jeroen".
Steven: "mooie straat precie"s de sector in", dat klinkt weer goed!

15.25 uur
mmm... precies in de buurt van derde en vierde sector onstaat een flinke bui.
De radio knettert er al lustig op los vanwege de ontladingen...., op de radio is het verder stil, Steven en Francois kunnen we nog net horen. Lastig weer.

15.00 uur
Iedereen is op pad, het zal een spannend dagje worden, in het hele wedstrijdgebied zitten (nu nog) kleine buitjes, Steven vliegt nu door de regen, maar kan er nog wel onder door kijken.
Op Heineken grond lopen de computers, telefoon en dongels vast door de hitte :-( Heb ze al in de koelbox gestopt..
Ophalers zijn aardappels aan het schillen (ja,ja, er wordt goed gekookt vandaag), en zo meteen worden er wat filmpjes ge-edit voor de website.


12.15 uur
De eertse starts zijn alweer begonnen, Steven en Francois stonden in de eerste rij, dus die hangen al. 1200m. Het is nu 33 graden en lekker vochtig.
37 graden. Weer bakken geblazen.
De opdracht is een AAT van 3.00 tot 3.15 uur.

Task for 28.07.2014 Open Class

Task for 28.07.2014 15m Class

Task for 28.07.2014 18m Class

Met het weer hebben we geluk, alleen Polen lijkt mooi weer te hebben in de omgeving. Er worden wel weer buien voorspelt maar minder actief. De thermiek komt wat moeilijker op gang, ondanks het feit dat het alweer 35 graden is.



10.30 uur
Tijdens de briefing is Ronald voor de dagoverwinning 27 juli gehuldigd.


We have a winner!!!!

7.30 uur
Iedereen is de kist al aan het monteren, met deze hoge temperaturen is dat het beste, en daarna is er tijd genoeg om de meteo te bekijken en als de opdrachten er al zijn voor de briefing die in te tekenen. Gisteren is dat zeer goed bevallen, eigenlijk hoef je niet meer naar de briefing nu alles digitaal is. Oja, toch wel, voor de fles wijn van Ronald natuurlijk! "-)


Goedemorgen!
Yes, eerste dagoverwinning in de pocket! Dat smaakt naar meer, hihi.
Zoals al gezegd, eigenlijk wisten we niet precies wat de klasseringen zouden zijn nadat de mannen terug waren, door het type AAT opdracht. Maar Ronald had wel een "redelijk gevoel", toen hij terug kwam. Nou, laat het dat "redelijke gevoel" maar lekker vasthouden. Voor degene die Ronald kennen: de éne kwinkslag na de andere, Mathijs Huls zijn nieuwe ophaler
(Remy is na jarenlang trouwe dienst nu gewoon op vakantie) is aan hem gewaagd, blijkbaar houdt dat de geest scherp.
De 9e en 12e plaats van Jeroen en Steven zijn ook niet verkeerd, FRancois en Jelmer moeten nog even inkomen, met een korte opdracht wordt elk foutje meedogenloos afgestraft, je hebt geen tijd meer om het goed te maken.

27-7 eerste wedstrijddag WK
16.49 uur
Zo, iedereen is binnen, de vluchten worden geupload en dan is het resltaat afwachten. BIj een AAT is dat altijd lastig in te schatten, je weet nooit welke route er is gevlogen. Vliegers mogen dan zelf hun route kiezen maar moeten wel binnen een bepaalde tijd weer terug zijn.
Spectaculaire massa finishes. wel geordend, door de finishcirkel zijn de meesten hun energie al kwijt en komen netjes achter elkaar, als een soort Schiphol, binnen.
We gaan sluiten, missie van vanavond zijn de ....foto's!

Oeps, achter ons, zuid, begint het te onweren. Chapeau voor de wedstrijdleiding voor de opdracht!

16.00 uur
De eersten komen binnen, Jelmer en Jeroen (71 en XTC) zitten op final Glide en kunnen elk moment binnen komen.|
XTC gaat schakelen, 1R 58 km uit, wat laag maar ziet draaiende kisten.

15.00 uur
Zo even een update..., mannen zijn op pad en het ziet er naar uit dat de wedstrijdleiding exact het goede weervenstertje heeft gebruikt. Wij op Leszno zitten in lichte regen, het wedstrijdgebied is verder (nog) schoon.
Het starten vanuit Heineken grond is spectaculair: aan het einde van het veld is een weggetje, waar sommige combinaties net overheen komen, nog wel even een puntje van veiligheid.
We begonnen met 37 graden op Heineken grond, het is nu afgekoeld naar 31. Door de hitte was de telefoon en de wifi hotspot oververhit. Lastig als je voor de start de buienactiviteit in de gaten moet houden....




11.45 uur
Iedereen is nu op de strip, het is ondertussen 27 graden in de schaduw, zeer vochtig dus iedereen loopt lekker te zweten en te drinken.
De voorbereidingen gingen goed, ondanks het vroege gridtijdstip wwas was iedereen op tijd klaar. En.... men had er zin!

Hier de opdrachten

Task for 27.07.2014 15 Class

Task for 27.07.2014 18 Class

Een klein weervenstertje wat er voor zorgt dat de opdrachten nagenoeg hetzelfde zijn, goed uitkijken dis! !39 vliegtuigen vliegen in hetzelfde gebiedje.

9.00 uur
Alle kisten staan in de grid,
tijd voor het ontbijt. Nog een uur voor de briefing begint, we liggen dus mooi op schema!




Het is zover!

Na een week van training en voorbereiding ter plekke is het Nederlandse team er redelijk klaar voor. Helaas vielen er twee trainingsdagen uit, hierdoor was het wat lastig om  in het goede ritme te komen. Het is hier een uur dichter bij het Oosten, waardoor de dag weertechnisch gezien een uur eerder begint maar ook eerder ophoudt. De eerste starts zullen de komende periode waarin in de middag buien worden verwacht, waarschijnlijk rond 11.30 uur plaatsvinden. De tijd tussen de briefing en de eerste start is dan ook erg krap.
Daarom gaan de vliegers voordat de briefing begint alvast met de meteo met elkaar doornemen. Na de briefing kunnen ze dan meteen met de opdracht aan de gang. De kist staat dan al kant en klaar op de strip, vanaf 8 uur is de gri open.
laatste trainingsdag en opening
Heineken Grond 2.0 (1.0 is de teamtent op de camping) is nu ook geďnstalleerd, gisteren is het tentdoek aangekomen en met vereende krachten is Heineken Grond 2.0 opgezet. Alles klopt nu. Zelfs de antenne is doorgemeten door Bernd Dolba, een specialist in antennes uit Duitsland. Conclusie: perfect! We konden Ronald idd op 100 km afstand ontvangen en hij ons :-)

........
OK, moet nog even oefenen, krijg het plaatje niet geroteerd :-(

Het is mooi vliegweer vandaag, iedereen vliegt. Te volgen op Glidertracking.nl .
Vanavond opening in Leszno op het plein, begint om 18.00 uur, dus de mannen komen redelijk vroeg landen.




De opdrachten voor vandaag
Volg WK Zweefvliegen
Montluçon


Verwerkingstijd: 0.01 seconden